Poduszka powietrzna może być niebezpieczna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Poduszka powietrzna może być niebezpieczna

    Zamieszczone przez xekon
    zapomnieli dodac ze jak zwykle winna byla nadmierna predkosc :twisted:
    Zgadzam sie z przedmówca, ale zapomiałeś doda jesio te słynne:
    1. "Niedostosowanie predkości do panujących warunków" :evil:
    2. "Niezachowanie bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzajacego" :!:

    Jednym słowem, co bys nie zrobił zawsze te dwa popasują. No może prawie zawsze, choc prawie robi dużą różnicę. Ale to juz wiemy z browarka :szeroki_usmiech
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Poduszka powietrzna może być niebezpieczna

    Przy zbyt gnuśnej pozycji siedzącej w aucie podczas wypadku może dojść do poważnych urazów ciała spowodowanych przez... poduszkę powietrzną. Takie wnioski wyciągnęła organizacja dbająca o bezpieczeństwo Dekra po przeprowadzeniu specjalistycznych badań.

    Badania Dekry wykazały, że przy zbyt niskiej pozycji siedzącej lub w przypadku opierania się nogami o konsolę auta w trakcie wybuchu poduszki powietrznej nogi wypychane są ku górze, natomiast górna część ciała przyciskana jest w dół co może spowodować, że osoba może wyślizgnąć się z pasów bezpieczeństwa.

    Niebezpieczne zdaniem ekspertów przeprowadzających crash-testy jest również zbyt pochylona pozycja podróżujących osób. W trakcie wypadku wybuchający airbag uderza pasażera w głowę z dodatkową siłą powodując jeszcze poważniejsze urazy kręgów szyjnych i całego kręgosłupa.

    Tylko w przypadku optymalnie ustawionego fotela i zachowaniu odpowiednio ułożonego ciała mamy gwarancję, że zarówno poduszki powietrzne jak i pasy bezpieczeństwa zadziałają poprawnie i zamiast zwiększać ryzyko obrażeń, będą je zmniejszać. Eksperci Dekry dodatkowo radzą aby pasy były odpowiednio naciągnięte i przylegały maksymalnie do ciała, a zagłówki były ustawione na odpowiedniej wysokości.
    [mojeauto.pl - link]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...